I adore music. I love to act dumb, just to make you feel smart. People tell me I'm crazy... but at least I put myself out there. I'm not feminine, pink is just a color. One more thing, I'm blogging randomly, mostly about my life.

Wednesday 13 June 2012

Aku Tak Suka Share!

Oh hai.

Actually hari ni, mood aku tak berapa nak elok. Sebab.. sebab.. Tsk.. Nak cakap pun syahdu. Aku tak percaya dengan perkataan malang ni, tapi itulah yang selalu aku alami. First, that's why aku tak suka share apa-apa dengan orang lain. Tak kiralah share apa pun! Share kasih sayang la terutamanya. Baru-baru ni ada sorang member aku buat twitter. Disebabkan dia tak tau nak follow sape, dia pun follow la followers aku yang memang rapat dengan aku. Hari demi hari, aku rasa followers yang rapat dengan aku ni makin lama makin jauh dengan aku. Bila tweet pun, dorang macam takde modal nak borak apa dengan aku. Ya.. Aku tau cerita ni nampak macam masalah bebudak tapi berat tangan mengetweet, berat lagi bahu yang memikul. Tambahan pula, aku jarang online sekarang. Takat payung internet ofis aku ni jelah. Internet takde sebab aku ni berpindah randah. Nak beli broadband rasa macam tak penting pun menatang tu.

Ok. Berbalik kepada tajuk utama. Dari kecik, aku memang agak sensitif, cepat naik angin dan mudah sangat jeles dengan orang lain. Biasanya perangai aku tu tak lama, tapi bila dia dah mai, haa.. Semua mende jadi tekad je aku nak buat. Aku jugak tak paham, kenapa selalu kawan baik kita sendiri yang dapat kelebihan yang takde pada kita? Macam novel punya jalan cerita tu.. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada. Tapi biasanya kelebihan tu tak kekal dengan aku. Maybe aku ni jenis diam sangat, tu pasal la orang sekeliling malas nak layan kot. Apa pun, aku agak tak puas hati lah. Even dia member aku pun, aku tetap rasa yang dia dah rampas semua orang yang baik dengan aku daripada aku. Ye lah.. Takkan aku nak cakap dekat dia pulak, "Hoi.. Ko jangan rapat dengan akak tu. Aku sengkeh kang.." Takkan gitu pulak kan? Aku masih rasional lagi maa.. Haha

Dari sudut positif, maybe sikap member aku ni yang peramah yang membuatkan semua orang senang dengan dia. Baiklah.. Berfikirlah dengan positif wahai otak, hati dan akal. Aku sedih. Tu je perkataan yang ada dalam kotak hati aku ni. Ecewah. Banyak memori masa zaman sekolah dulu yang membuatkan aku rasa insecure bila kawan-kawan aku ada kat sekeliling aku. Low self-esteem.

I need a hug! Tsk!



p/s: Saya tak cun macam kawan-kawan saya. Itu salah satu kelebihan mereka yang saya takde. Ok saya tau. Childish giler ayat.

No comments:

Post a Comment