I adore music. I love to act dumb, just to make you feel smart. People tell me I'm crazy... but at least I put myself out there. I'm not feminine, pink is just a color. One more thing, I'm blogging randomly, mostly about my life.

Tuesday 10 January 2012

Takziah Kawan..

Assalamualaikum.
Hari ni memang agak terkejut sebab ada satu berita yang memang tak disangka.. Kalau ikut apa yang aku baca kat SINI, berita tu bertarikh 10 Januari. Ayah dan adik kepada kawan satu sekolah aku dulu, baru je meninggal dunia dalam kejadian kemalangan yang agak tragis. Gambar yang ada kat situ sedikit sebanyak nyaris buat aku nanges.. http://www.emocutez.com Boleh la bukak link tu untuk cerita penuhnya. Aku pun tak nak la mention lebih-lebih kat sini. Apa yang aku nak cakap, tempat kejadian tu, jalan dia memang lurus. Dekat jugak la dengan rumah aku. Tapi apa yang membuatkan accident boleh jadi dekat kawasan yang jalannya lurus? Inilah akibatnya yang aku percaya akan terjadi bila pengguna-pengguna jalanraya buat jalan tu macam highway. Dah banyak kali aku nampak manusia perangai macam tu. Dah tau jalan kampung kan, jadi silalah slow kan keta/motor. Bukan susah.. Aku tau sangat kawasan kejadian tu.. Dari kecik aku lalu dekat situ. Aku percaya arwah ikut lane yang betul.Apa pun, aku cuma menyatakan apa yang aku nampak setiap hari. Rumah aku pun tepi jalan je.. So boleh nampak bila ada manusia yang tak sedar yang dia tengah bawak keta dekat jalan kampung. Yang dah jadi, tetap jadi. Takziah kepada Idham Fauzil dan keluarga. Semoga arwah berada dalam golongan orang yang beriman.. Aminn..

p/s: Harap-harap lepas ni takde dah aku dengar kejadian macam ni jadi dekat sape-sape je terutama memember aku.. Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment